Reducerea nivelului colesterolului pe cale naturista

by “Începând de prin anii ’50, alimentaţia noastră s-a modificat profund, iar statisticile de pretutindeni arată că se mănâncă prea multă carne, grăsimi sau dulciuri. În acelaşi timp, numărul celor afectaţi de maladii cardiovasculare este în creştere, acest lucru constituind una dintre cauzele principale ale mortalităţii într-o serie de ţări […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

“Începând de prin anii ’50, alimentaţia noastră s-a modificat profund, iar statisticile de pretutindeni arată că se mănâncă prea multă carne, grăsimi sau dulciuri. În acelaşi timp, numărul celor afectaţi de maladii cardiovasculare este în creştere, acest lucru constituind una dintre cauzele principale ale mortalităţii într-o serie de ţări occidentale. Medicii au lansat deja un semnal de alarmă şi toată lumea a început să evite grăsimile.

Pe de altă parte, au apărut deja alte probleme, întrucât grăsimile şi chiar şi colesterolul însuşi sunt totuşi indispensabile pentru buna funcţionare a organismului.

Cele două feluri de colesterol

Diferenţele de comportament manifestate de colesterol sunt determinate de proteină de care este legat.

Lipoproteinele sunt cele care transporta colesterolul în sistemul nostru circulator.
Cele de joasă densitate – LDL (low density proteins) transporta aproximativ 65 la sută din colesterolul sangvin, fiind responsabile de depunerile din artere.
Lipoproteinele de înaltă densitate – HDL (high density proteins) sunt un fel de eroi, deoarece ele distrug depozitele de grăsimi de pe vasele sangvine şi asigură circulaţia colesterolului, fără a bloca arterele.

Care sunt părţile bune ale colesterolului

Toată lumea ştie că responsabil de atacurile vasculare, ateroscleroza şi o mulţime de alte boli nu este altul decât colesterolul.
Mai puţină lume vorbeşte însă de rolul lui esenţial în menţinerea stării de sănătate a organismului.
În timp ce colesterolul în exces este, într-adevăr, un pericol, lipsa lui este la fel de periculoasă.
El contribuie la metabolizarea carbohidraţilor, intra în componenţa tuturor membranelor din organism, este necesar pentru producerea hormonilor sexuali masculini şi feminini, iar cel existent în piele este convertit, sub acţiunea razelor de soare, în vitamina D.
Cum folosim grăsimile în alimentaţie

O bună alimentaţie anticolesterol nu înseamnă deloc o alimentaţie fără grăsimi, ci din contră. Esenţial este că acestea să fie însă alese în mod judicios. Menţinerea raţiei zilnice de grăsimi sub valoarea de 20-30 la sută din totalul caloriilor este vitală pentru menţinerea în limite normale a colesterolului. În acelaşi timp, cantitatea de grăsimi săturate nu va depăşi 10 la sută.

Grăsimile săturate provin, cu mici excepţii, din surse animale, iar grăsimile animale conţin colesterol.
Pe de altă parte, chiar dacă un aliment nu conţine colesterol, acest lucru nu înseamnă că el nu conţine grăsimi. Se vor consuma deci alimente ce conţin grăsimi nesaturate, cum ar fi: peştele gras (somon, hering), untura de peşte, ficatul de gâscă sau raţa, uleiuri polinesaturate (răpită, floarea-soarelui, porumb) şi mononesaturate (măsline, alune).
Grăsimile săturate vor fi evitate: carnea grasă, mezelurile, untul şi produsele de patiserie, carnea fiind înlocuită, pe cât posibil, cu peste.

Ce alte alimente şi nutrienţi reduc nivelul de colesterol

Printre alimentele care reduc nivelul de colesterol se numără: cerealele complete, care permit evacuarea colesterolului în exces la nivel intestinal, vegetalele din familia cruciferelor (conopida), vinetele, lintea, fasolea, soia, ceapă şi usturoiul. Licopenul conţinut în tomate este de asemenea un antioxidant foarte eficient, mai ales dacă tomatele sunt fierte. Fructele şi legumele conţin şi ele principalele vitamine antioxidante: provitamina A, vitamina C şi vitamina E.

Creşterea colesterolului e generată şi de alţi factori:

Colesterolul nostru nu provine numai din alimentaţie.
Ceea ce absorbim noi reprezintă doar 20-30 la sută din stocul nostru.
Restul de 70-80 la sută este fabricat de propriul nostru organism.
Dar şi în acest program personal de fabricare există anumite diferenţe, datorate unor factori precum: factorii genetici şi alimentaţia.
În acelaşi timp, există numeroase cauze care produc creşterea nivelului de colesterol: fumatul, cofeină, stresul, medicamentele, aditivii alimentari sau poluarea mediului înconjurător.”[1]

SURSE

  1. https://www.efemeride.ro/reducerea-nivelului-colesterolului-pe-cale-naturista
  2. Foto: efemeride.ro
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Sănătate Spirituală

Sănătate Spirituală - Spiritualitate, Medicina Alternativă, Ezoterism și Psihologie. Contact: office@sanatatespirituala.ro