Exercițiile fizice benefice pentru creier

by “Exercitiile fizice benefice pentru creier Persoanele care obisnuiesc sa desfasoare exercitii de rezistenta, precum ridicarea greutatilor, ar putea avea un nivel mai mic de anxietate in comparatie cu cele care nu practica un astfel de antrenament, conform unei cercetari efectuate in Irlanda, informeaza digi24.ro, care citeaza Reuters. Oamenii de stiinta au analizat informatii din cadrul […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

“Exercitiile fizice benefice pentru creier

Persoanele care obisnuiesc sa desfasoare exercitii de rezistenta, precum ridicarea greutatilor, ar putea avea un nivel mai mic de anxietate in comparatie cu cele care nu practica un astfel de antrenament, conform unei cercetari efectuate in Irlanda, informeaza digi24.ro, care citeaza Reuters.
Oamenii de stiinta au analizat informatii din cadrul a 16 studii publicate anterior, la care au participat in total 922 de persoane care au fost supuse, in mod aleatoriu, fie unui program de exercitii de rezistenta, fie unui stil de viata sedentar, noteaza Agerpres.
Potrivit rezultatelor studiului, exercitiile de rezistenta au fost asociate cu o reducere a simptomelor anxioase, indiferent daca participantii aveau sau nu tulburari de sanatate mintala, desi efectul a fost mai pronuntat la indivizii sanatosi care nu au declarat probleme de natura fizica sau psihologica.
“Efectele pozitive ale exercitiilor fizice asupra sanatatii mintale sunt binecunoscute; insa, cea mai mare parte a acestor concluzii se bazeaza pe studii care au presupus exercitii aerobice”, a precizat autorul principal al cercetarii, Brett Gordon de la Universitatea Limerick din Irlanda.
“Antrenamentul cu exercitii de rezistenta (resistance exercise training — RET) reduce in mod semnificativ nivelul de anxietate, atat in cazul pacientilor sanatosi cat si in al celor cu boli mintale, iar gradul la care se manifesta aceasta reducere este comparabil cu cel al tratamentelor de prima linie, precum medicatia sau psihoterapia”, a precizat Gordon prin e-mail pentru sursa citata. RET reprezinta o alternativa ce presupune costuri reduse si risc minim, ce poate fi un instrument eficient pentru reducerea anxietatii, atat pentru cei sanatosi, cat si pentru cei bolnavi”, a adaugat el, citat de Reuters la 22 septembrie.
Efectele acestui tip de exercitii asupra creierului nu este inca deplin inteles — asa cum este cazul antrenamentelor aerobice — insa cercetarea a asociat miscarile de rezistenta cu un nivel mai mic de reducere a substantei albe din creier, dupa cum a explicat Dianna Purvis Jaffin de la Brain Performance Institute din cadrul Universitatii Dallas din Texas, Statele Unite.
Substanta alba din creier este compusa din fibre nervoase care conecteaza neuronii din diferite parti ale organului gandirii. Odata cu inaintarea in varsta, pot surveni schimbari la nivelul acesteia, putandu-se ajunge la probleme de natura cognitiva si comportamentala.
Este posibil ca exercitiile de rezistenta sa ajute la reducerea anxietatii prin distragerea atentiei practicantilor de la propriile ganduri si prin oferirea unui alt subiect asupra caruia sa se concentreze, a explicat Jaffin, care nu a fost implicata in aceasta cercetare. “In general, exercitiile necesita un anumit nivel de concentrare asupra activitatii si pot servi ca mod de distragere a atentiei sau cel putin pot intrerupe ruminatia si grijile obsesive”, a adaugat ea.
Persoanele care au efectuat activitati sportive in cadrul acestui studiu au practicat exercitii de rezistenta timp de doua pana la cinci zile pe saptamana, in medie unsprezece saptamani, precizeaza sursa citata.”[1]

SURSE

  1. https://sanatate.bzi.ro/exercitiile-fizice-benefice-pentru-creier-77051
  2. Foto: sanatate.bzi.ro
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Sănătate Spirituală

Sănătate Spirituală - Spiritualitate, Medicina Alternativă, Ezoterism și Psihologie. Contact: office@sanatatespirituala.ro