De ce ar fi bine sa consumam fistic frecvent

by “Recunoscut pentru proprietatile nutritionale, fisticul, alaturi de nuci, migdale si caju, parte a unui meniu sanatos, reprezinta o sursa buna de proteine, grasimi si minerale. Fisticul este cultivat in livezi, creste lent, iar arborele are nevoie de 7-10 ani ca sa inceapa sa produca si abia dupa 15 sau 20 de ani ajunge la productia maxima. El poate […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

“Recunoscut pentru proprietatile nutritionale, fisticul, alaturi de nucimigdale si caju, parte a unui meniu sanatos, reprezinta o sursa buna de proteinegrasimi si minerale.

Fisticul este cultivat in livezi, creste lent, iar arborele are nevoie de 7-10 ani ca sa inceapa sa produca si abia dupa 15 sau 20 de ani ajunge la productia maxima. El poate atinge 10 m inaltime. in conditii favorabile traieste si produce timp de secole, potrivit site-ului www.crfg.org. Fisticul ar trebui sa fie plantat intr-o zona insorita. Este rezistent la temperaturile ridicate de vara si foarte tolerant la seceta, dar nu ii prieste umiditatea excesiva, potrivit Agerpres.

Fructul arborelui de fistic are o valoare culinara deosebita. Exista mai multe specii de Pistacia, dar boabele de fistic adevarat (Pistacia vera) se deosebesc de celelalte prin dimensiunea lor (sunt mai mici), prin coaja (este mai putin tare) si prin aroma puternica de turpentina. Pentru a pastra fisticul o perioada mai indelungata se foloseste o metoda de tratare cu sare. Stocarea in pungi de plastic, in frigider, poate fi o solutie pentru cel putin patru pana la sase saptamani. Congelate, fructele vor dura luni de zile.

in compozitia fructelor de fistic se regasesc proteine, calciu, potasiu, fosfor, magneziu, carbohidrati, zaharuri, grasimi, vitamina A, dar si alte vitamine, tiamina, riboflavina, niacina.

Fisticul reprezinta o sursa bogata de energie prin caloriile pe care le contine, in plus, cantitatile mari de acizi grasi mononesaturati, precum acidul oleic si antioxidantii sunt foarte benefice pentru sanatate. Consumul regulat de fistic in dieta poate ajuta la scaderea colesterolului rau (LDL) si la cresterea nivelul de colesterol bun (HDL) in sange, determinand reducerea riscul de accident vascular cerebral. Uleiul de fistic are culoarea chihlimbarului, este bogat in vitamina E, usor de asimilat de catre organism, benefic pentru sanatate, cu o aroma speciala, foarte puternica, el poate fi folosit in salate, alaturi de andive, salata verde, patrunjel, sfecla rosie si datorita gustului placut.

Uleiul extras din boabe de fistic ajuta la protejarea pielii ferind-o de de uscare. Este, de asemenea, utilizat ca ulei de baza in medicamentele traditionale, in terapia de masaj, aromoterapie, in produsele farmaceutice, precum si in industria cosmetica. Uleiul de fistic este folosit la masajul pielii, catifeleaza, reda supletea dermei, intra usor in piele, oferind elasticitate pielii.

Facand din fistic o parte componenta a meselor zilnice, asiguram o buna parte din necesarul in vitamina E pentru organism, care protejeaza celulele nervoase, reduce riscul de Parkinson, contribuie la regenerarea celulara, incetineste procesul de imbatranire, regleaza activitatea muschilor, are efect diuretic, inlatura respiratia urat mirositoare, scade nivelul glicemiei prin continutul ridicat de carbohidrati.

Fisticul contine o cantitate importanta de fier de care organismul nostru ere nevoie pentru a sustine un sistem imunitar sanatos, pentru a preveni oboseala si pentru a stimula formarea celulelor rosii din sange. Continut ridicat de cupru, ajuta la absorbtia mai mare a fierului in organism din surse alimentare, determinand crearea de conditii pentru combaterea anemiei.

Fisticul furnizeaza, de asemenea, mai multi nutrienti, fiind recomandat in tratamentul adjuvant al ulcerului gastric, arterioscleroza, boli cardiovasculare, convalescenta, fiind indicat pentru copii in perioada de crestere.

Acizii grasi omega-3 prezenti intr-o portie de fistic poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale, poate regla bataile inimii si poate reduce, de asemenea, riscul de a suferi de boli de inima. Un articol 2008 publicat in „American Journal of Clinical Nutrition” constata ca un consum regulat de fistic poate reduce riscul de boli cardiovasculare, in special, prin reducerea colesterolului, potrivit ajcn.nutrition.org. Pe de alta parte, lipsa sodiului il face diferit de alte fructe cu coaja lemnoasa, precum alunele sau nucile pecan, fiind foarte benefice pentru persoanele care sufera de hipertensiune arteriala.

Unul dintre celelalte beneficiile pentru sanatate ale fisticului sunt fibrele dietetice, care ajuta la a avea o digestie armonioasa a produselor alimentare.”[1]

SURSE

  1. https://sanatate.bzi.ro/de-ce-ar-fi-bine-sa-consumam-fistic-frecvent-77715
  2. Foto: sanatate.bzi.ro
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Sănătate Spirituală

Sănătate Spirituală – Spiritualitate, Medicina Alternativă, Ezoterism și Psihologie.
Contact: office@sanatatespirituala.ro