Cum trebuie să ne menținem coloana dreaptă și cum să stăm corect la calculator

by Munca de birou ne „supune” statului pe scaun jumătate de zi, lucru care ne poate cauza mari dureri de spate, în special ale coloanei. De multe ori ne plângem că suntem obosite, însă, de cele mai multe ori avem dureri prezente în diferite zone ale corpului și astea se […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Munca de birou ne „supune” statului pe scaun jumătate de zi, lucru care ne poate cauza mari dureri de spate, în special ale coloanei. De multe ori ne plângem că suntem obosite, însă, de cele mai multe ori avem dureri prezente în diferite zone ale corpului și astea se datorează unei poziții incorecte.

Iată câteva idei despre cum ar trebui să îți ții corpul când stai la birou dar și cum să găsești cea mai bună poziție a calculatorului pentru a evita riscul apariției durerilor și al deformării coloanei.

Poziția corectă pe scaun

Deși ai crede că poziția optimă este cea de 90 de grade, nu e tocmai așa. Fundul trebuie să fie lipit de spătarul scaunului și spatele la fel. Încearcă totuși să lași spatele puțin mai înafara fundului și umerii să îți fie ușor relaxați.
Nu te apleca în față deoarece, după o lungă perioadă de stat 8 ore pe zi la birou, riști să ai deformări severe ale coloanei vertebrale. Încearcă să o menții într-o pozțitie cât mai dreaptă.
Dacă totuși tinzi în a menține o poziție aplecată înspre monitorul calculatorului, poți apela și la acele suporturi care se atașează de spătarul scaunului. Astfel, chiar dacă vei sta mai apropiată de birou, spatele îți va rămâne sprijinit de acesta, lucru care va menține coloana într-o poziție corectă.

Poziția mâinilor la calculator

Este indicat ca biroul să aibă o înălțime optimă. Ce înseamnă acest lucru? Ținând mâinile întinse, coatele ar trebui să fie la același nivel cu biroul.
Astfel, voi putea foarte ușor să îți srijini antebrațele de birou atunci când lucrezi la calculator, lucru care va oferi suport și poziției corecte a spatelui tău.
Nu este indicat să lăsați podul palmelor să atingă biroul. Încercă să te folosești de antebrațe pentru a te mișca, astfel evita suprasolicitarea articulațiilor degetelor și nu riști să ai dureri la nivelul acestora.

Poziția picioarelor la calculator

Chiar și modul în care îți ții picioarele atunci când stai la birou poate influența forma coloanei tale. Astfel, se recomandă ca picioarele să fie drepte, talpa să atingă în întregime solul iar poziția genunchilor să formeze un unghi de 90 de grade.
Dacă scaunul nu îți permite să ții genunchii în poziția corectă, poți să te folosești de un suport pe care să îl așezi sub talpele picioarelor.
Ei bine, dacă până în prezent ai învațat care este poziția corectă a corpului atunci când stai la birou, iată și câteva sugestii în ceea ce privește poziția calculatorului.
Nu uita, dacă poziția greșită a corpului îți provoacă dureri corporale, o poziționare incorectă a calculatorului îți poate provoca dureri de cap și în special ale ochilor.
Încearcă să așezi unitatea calcutatorului undeva lângă monitor, și nu sub acesta.
Monitorul trebuie să fie așezat pe mijlocul biroului la nivelul ochilor, poate puțin mai jos, însă nu foarte mult. Distanța față de ochi trebuie să nu fie una foarte mare, dar nici foarte îndepărtată, pentru a nu obosi prea mult sau pentru a nu forța privirea (aproximativ la 30 de cm).
Ideal ar fi ca acesta să fie așezat la o distanță echivalenta cu cea a antebrațului tău.
Chiar dacă ții cont cu strictețe de aceste „reguli”, nu uita, o pauză de 10 minute la o oră de muncă este mai mult decât binevenită!

SURSA:

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Sănătate Spirituală

Sănătate Spirituală - Spiritualitate, Medicina Alternativă, Ezoterism și Psihologie. Contact: office@sanatatespirituala.ro