Cum poti reduce acneea prin alimentatie intr-o singura saptamana

by Pielea este ca o oglinda ce reflecta starea sanatatii noastre interioare, iar cand vom invata sa folosim acest indicator minunat cu care ne-a inzestrat mama natura, ne vom bucura atat de un ten curat cat si de intestine sanatoase. Fiecare aliment pe care il consumam trebuie digerat, insa acest […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Pielea este ca o oglinda ce reflecta starea sanatatii noastre interioare, iar cand vom invata sa folosim acest indicator minunat cu care ne-a inzestrat mama natura, ne vom bucura atat de un ten curat cat si de intestine sanatoase. Fiecare aliment pe care il consumam trebuie digerat, insa acest proces este mai complicat decat pare.

Nu este suficient sa “ne facem plinul” si sa ne vedem mai departe de treaba. Corpul uman trebuie sa descompuna tot ce primeste si sa extraga nutrienti din alimente. Daca din diverse motive nu poate face acest lucru, atunci hrana ramane nedigerata si incepe sa elibereze toxine in sange, ca urmare a unei digestii precare.

Desigur, aceasta problema atat de des intalnita poate sa aiba mai multe cauze. Alergiile sau intolerantele alimentare, dezechilibrele hormonale cauzate de anumite modificari in stilul de viata, precum si o alimentatie deficitara sau o boala autoimuna pot reduce nivelul de bacterii benefice pe care le avem in intestine inca de la nastere (si care deseori se manifesta sub forma colicilor la bebelusi); utilizarea antibioticelor si anticonceptionalele, expunerea la metale grele si mercur (care hranesc bacteriile nocive), anumite afectiuni medicale, precum si absorbtia precara de nutrienti sunt doar cateva dintre motivele pentru care multi oameni sufera de acnee.

Si, din pacate, indiferent de motiv, corpul manifesta o varietate de simptome: stare de slabiciune, oboseala, probleme digestive si, in cele din urma, dar si cel mai evident: aspectul tenului.

Radacina problemelor cauzate de acnee: sanatatea intestinelor

Desi cauzele de mai sus pot deteriora starea de sanatate a intestinelor si pot genera un aspect nesanatos al pielii, acneea (cea mai urata manifestare a problemelor pielii) este semnul unui dezechilibru la nivelul bacteriilor benefice din intestine, care poate sa apara din cauza unora dintre problemele mentionate mai sus, dar scapa de cele mai multe ori de sub control datorata alimentatiei.

O alimentatie bogata in zahar si cereale, produse de origine animala din comert si alimente procesate perturba hormonii si mareste nivelul de insulina care alimenteaza suprapopularea cu candida, sindromul intestinului iritabil si o serie intreaga de alte probleme digestive care nu fac decat sa alimenteze acneea, ca urmare a starii precare de sanatate a intestinelor.

Desi nu poate fi rezolvata integral prin alimentatie, modificarile aduse acesteia constituie o parte principala a problemei si totodata solutia.

Este important de specificat ca acelasi regim alimentar nu va da rezultate pentru toata lumea, insa cu siguranta hrana naturala este cea mai buna – indiferent de situatie. Corpul poate descompune produsele naturale si poate extrage mai multi nutrienti din acestea decat din cele procesate, indiferent cat de “naturale” ar fi si cat de imbogatite cu vitamine ar pretinde ca sunt.

Pseudo-alimentele pot, de asemenea, sa afecteze si membrana interioara a intestinelor si sa diminueze numarul bacteriilor benefice in lipsa altor modificari in dieta.

Astfel, daca suferi de probleme ale pielii precum acneea, trebuie sa stii ca modalitatea cea mai rapida de vindecare este prin inlaturarea toxinelor si reglarea digestiei. Odata reglata digestia, toxinele nu se vor mai reflecta in aspectul tenului, ci vor fi eliminate de corp in mod natural. Si toate acestea in decurs de o singura saptamana, daca respecti o dieta curata.

Luand toate acestea in considerare, iata cateva categorii de alimente care pot ajuta pielea sa se refaca si corpul sa-si redobandeasca si sa-si mentina intestinele sanatoase, pentru tot restul vietii.

  1. Consuma legume de culoare portocalie

Dovleacul, cartofii dulci, morcovii si ardeii grasi portocalii sunt bogati in antioxidantul beta caroten (care este convertit in vitamina A). Acest pigment viu colorat care scoate legumele in evidenta imbunatateste sistemul imunitar care, in cea mai mare parte, este localizat in tractul digestiv.

Beta carotenul intensifica si pigmentarea pielii si combate eruptiile cutanate prin reducerea inflamatiei, inclusiv acneea, care este un tip de inflamatie. Savureaza zilnic unul dintre aceste alimente; cartofii dulci si dovleacul gatite la cuptor sunt excelente ca garnituri, in timp ce dovleacul crud poate fi folosit in smoothie-uri, si in combinatie cu fiertura de ovaz sau chiar in supe-crema.

  1. Incearca sa consumi la fiecare masa spanac si alte legume cu frunze verzi

Spanacul contine multe vitamine B, bune pentru sanatatea pielii, precum si vitamina E, care actioneaza ca un antioxidant reducand inflamatia si radicalii liberi. Spanacul mai contine si proteine care refac colagenul din piele si redau stralucirea tenului, reducand ridurile fine si iritatiile.

Si, in cele din urma, este o sursa foarte buna de fier, care imbunatateste vascularizarea pielii si reface metabolismul; este bine, insa, sa stropesti spanacul cu putina lamaie, pentru ca vitamina C ajuta la o mai buna asimilare a fierului non-hem din sursele vegetale. Pe langa spanac, pot fi consumate zilnic si patrunjelul, ceapa verde, kale, rucola, salata romaine, patrunjelul si coriandrul verde.

  1. Consuma zilnic alimente fermentate

Alimentele fermentate includ varza murata, kimchi, chefir, muraturi (facute in casa, nu cumparate din magazin), otet din cidru de mere si kombucha. Acestea contin culturi benefice de probiotice si vor popula bacteriile bune din intestine care, la randul lor, le vor combate pe cele nocive, care deterioreaza digestia si genereaza acnee.

Poti opta pentru chefir si iaurt de origine vegetala, din cocos si apa de cocos, iar daca alegi sa cumperi varza acra si kimchi, asigura-te ca sunt tinute la rece, astfel isi mentin culturile de bacterii vii, nu ca cele care sunt procesate si pot fi gasite pe rafturi.

  1. Renunta la prajeli si la alimente procesate

Alimentele de tip junk, fast food si orice prajeala sau produse procesate incetinesc procesul de eliminare a corpului, pentru ca sufoca ficatul si omoara bacteriile benefice. Acestea alimenteaza in acelasi timp bacteriile nocive, ceea ce poate genera o profunda stare de disconfort din cauza efortului epuizant pe care il face corpul in incearcarea de a le descompune, fara prea mare succes.

Toate toxinele care nu pot fi eliminate pe calea obisnuita, ajung pe piele, acesta fiind singurul organ suficient de mare pentru a le excreta. Astfel apare acneea, insa oamenii nu fac niciodata aceasta conexiune. Nu fii unul dintre ei, ai grija de corpul si de tenul tau si consuma numai alimente naturale, intregi.

  1. Bea mai multa apa

Este intotdeauna o idee buna sa bei mai multa apa, si nu trebuie sa fie numai apa (care ar trebui sa fie cel putin sase pahare pe zi), ci pot fi si alimente bogate in apa sau alt tip de bauturi cu continut mare de apa. Aceasta curata corpul si imbunatateste digestia, de aceea poti consuma si ceaiuri de plante, smoothie-uri pe care la faci in casa sau ceaiuri reci pentru a te improspata pe parcursul zilei.

  1. Consuma produse cu vitamina C

Vitamina C reduce inflamatia si imbunatateste aspectul tenului, de aceea alimentele bogate in vitamina C sunt foarte bune pentru sanatatea pielii. Din fericire, majoritatea produselor proaspete contin doze rezonabile de vitamina C, desi unele au un continut mai bogat decat altele. Printre acestea se numara: lamaile, lamaile lime, morcovii, rosiile, ardeii grasi, spanacul, salata romaine, kale, patrunjelul, frunzele de papadie, catina, varza furajera, rucola, zucchini si merele. Portocalele, pepenii galbeni si chiar si bananele sunt si ele alegeri bune.

Daca ai o sensibilitate la citrice, atunci cauta alte surse de vitamina C, pentru ca acestea pot chiar cauza acnee la persoanele sensibile. Daca preferi superalimentele, goji si camu camu sunt surse foarte bune de vitamina C.

  1. Nu uita de grasimile sanatoase

Grasimile sanatoase pot contribui la vindecarea pielii, lucru foarte important de retinut daca suferi de acnee. Acestea reduc inflamatia si contribuie la regenerarea pielii, necesara pentru vindecarea cicatricilor ramase in urma acneei si chiar la o usoara depigmentare. Si nu ai nevoie de cantitati mari pentru a obtine rezultate; 1-2 linguri la fiecare masa este suficient, sau poti mari cantitatea daca este cazul.

Cele mai bune optiuni pentru grasimile sanatoase includ: masline, migdale crude, seminte de in si de dovleac crude, nuci braziliene crude, nuci crude, nuci pecan crude, boabe de cacao crude si fructele de avocado. Acestea au actiune anti inflamatorie si contin acizi grasi omega-3, amino acizi, vitamine B si minerale precum seleniu si fier, care contribuie si ele la sanatatea pielii.

Nuca de cocos si uleiul de cocos sunt excelente pentru piele si au actiune antifungica in corp, iar uleiul de masline este si el un remediu antiinflamator foarte popular. ce poate fi folosit cu succes.

Nu pierde din vedere esentialul

Important este sa te concentrezi pe ceea ce poti (si trebuie) sa mananci, nu pe ce nu poti si nu ai voie. Nu uita ca pielea iti este un prieten de nadejde si te ajuta sa-ti mentii sanatatea din interior. Foloseste acest lucru in avantajul tau si mananca pentru pielea ta.

Poti, de asemenea, sa iei suplimente cu probiotice daca suferi de acnee severa, pentru un impuls benefic pana reusesti sa faci modificarile necesare in alimentatie. Umple-ti farfuria de antioxidanti si pielea iti va fi profund recunoscatoare!

SURSE

  1. https://viataverdeviu.ro/acnee-alimentatie
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Sănătate Spirituală

Sănătate Spirituală – Spiritualitate, Medicina Alternativă, Ezoterism și Psihologie.
Contact: office@sanatatespirituala.ro