Beneficii stiute si nestiute ale ardeilor

by “Ardeii grasi pot fi considerati vedetele sezonului . Indiferent de cum alegeti sa îi consumati, este necesar sa stiti numeroasele beneficiiale consumului de ardei. Ardeiul gras si fratii lui, ardeiul capia, ardeiul iute si gogosarul, reprezinta unele dintre cele mai sanatoase legume de care dispunem în luna septembrie. Buletinul de analize al ardeilor scoate la iveala o compozitie […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Ardeii grasi pot fi considerati vedetele sezonului . Indiferent de cum alegeti sa îi consumati, este necesar sa stiti numeroasele beneficiiale consumului de ardei.

Ardeiul gras si fratii lui, ardeiul capiaardeiul iute si gogosarul, reprezinta unele dintre cele mai sanatoase legume de care dispunem în luna septembrie. Buletinul de analize al ardeilor scoate la iveala o compozitie naturala de exceptie, de la vitamine, la antioxidanti si minerale, nutrienti extrem de benefici în buna functionare organismului. Cea mai buna forma sub care îi putem consuma este cea cruda, în salate sau sub forma de suc proaspat. Dar virtutile lor curative continua si dupa ce îi muram sau îi coacem pe plita. Iata de ce nu trebuie sa ratam cura cu ardei în luna septembrie, perioada în care aceasta leguma e mai viguroasa si mai gustoasa ca oricînd.

Sursa numarul unu de vitamina C
Principala substanta activa din ardei se numeste capsaicina si da culoarea legumei, cea mai multa fiind în cei rosii. Aceasta este un anticoagulant eficient, care ajuta la prevenirea infarctului miocardic si a atacului cerebral. Toate soiurile de ardei contin vitamina C în cantitati uriase, însa ardeiul gras verde are de doua ori mai multa vitamina C decît citricele, iar ardeiul rosu iute contine cu 330% mai multa vitamina C decît o portocala.

Ardeiul gras, ideal in cura de slabire si aliat in lupta cu cancerul

În 100 de grame de ardei sînt 125 de mg de vitamina C, adica 100% din doza zilnica recomandata. În compozitia ardeiului se mai adauga 0,8 mg de vitamina B6 si 0,45 mg de vitamina K. Vitamina A este si ea prezenta, beta-carotenul fiind un antioxidant foarte puternic, care contracareaza efectele radicalilor liberi si reduce daunele pe care acestia le produc arterelor, nervilor si tesuturilor.

Ardeiul rosu este mai sanatos decît cel verde, cu o cantitate de vitamine A si C de doua ori mai mare. Conform unui studiu, chinezii, care consuma mari cantitati de ardei, si mai ales ardei iuti, au cu 27% mai putine sanse de a face cancer pulmonar, si asta în conditiile în care sînt printre cei mai mari fumatori din lume.

Suc, pasta, zacusca

Gogosarul este si el o leguma din familia ardeiului, cu proprietati medicinale aparte. Aplicata sub forma de frectii sau ca unguent pe partile dureroase, tinctura de gogosar este neîntrecuta în calmarea si vindecarea suferintelor cauzate de artrita, guta sau lombalgii. Uleiul de masline în care s-au macerat gogosari timp de 10 zile este bun ca unguent împotriva durerilor de gît sau a raguselii.

Acelasi ulei calmeaza durerile produse de entorse. Rolul terapeutic al gogosarilor intervine si în cazuri de diaree, tuse magareasca, reumatism. Murati, gogosarii sînt un deliciu al sezonului rece. Ajuta la arderea grasimilor si la tranzit, trateaza excelent mahmureala. Daca la murat adaugam scortisoara, gogosarii vor fi eficienti în litiaza si insuficienta renala.

Sucul de gogosari combate balonarea, iar aplicat pe par, diminueaza seboreea. Ardeii capia atît de deliciosi cruzi sau copti, sînt la fel de buni si conservati în otet. Acest sortiment de ardei este cel mai bogat în betacaroten. Gogosarii si ardeii capia sînt deliciosi preparati sub forma de pasta, ca sa nu mai spunem ca sînt ingredientele de baza în zacusca.

Copti, murati sau congelati
Pentru a beneficia de toate aceste proprietati medicinale, ardeii trebuie sa fie proaspeti, adica sa aiba o culoare intensa si pielea întinsa, fara pete. Legumele proaspete sînt grele pentru dimensiunea lor si tari. Pot fi pastratae la frigider o saptamîna, pot fi congelate, si asta fara a-si pierde proprietatile.

De ce este bine sa mancam ardei iuti. Iata beneficiile pentru sanatate

Ardeii copti
În frigider, se pastreaza în pungi de plastic, nespalati, pîna la sapte zile, fara a-si pierde prospetimea. Ardeii dulci pot fi congelati fara sa fie opariti. Ardeii copti sînt un fel apreciat în bucataria romîneasca, îndeosebi de catre persoanele cu stomac sensibil. Copti si curatati de coaja, sînt mai usor de digerat. Legumele se coc, apoi se pun într-o punga etans si se lasa 15 minute sa se abureasca.

Se scot din punga si se da jos coaja. Se scot cotorul si semintele, se scurg si se aseaza portionat în pungi. Dupa racire, se aseaza în congelator. Ardeiul gras are putine contraindicatii: în perioada sarcinii, deoarece poate stimula uterul, si în cazul alergiei la ardei. În unele cazuri, ardeiul nu este bine tolerat de persoanele cu fierea mai sensibila.”[1]

SURSE

  1. https://sanatate.bzi.ro/beneficii-stiute-si-nestiute-ale-ardeilor-76089
  2. Foto: sanatate.bzi.ro
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Sănătate Spirituală

Sănătate Spirituală - Spiritualitate, Medicina Alternativă, Ezoterism și Psihologie. Contact: office@sanatatespirituala.ro