Alimentele care ne ajută să ne păstrăm creierul în formă maximă

by “Așa cum nu există o pilulă magică care să prevină declinul cognitiv, nu există niciun aliment minune care să mențină creierul în formă maximă, pe masură ce îmbătrânim. Nutriționiștii atrag atenția că cea mai bună strategie este aceea de a urma un regim alimentar sănătos, bazat pe fructe, legume […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

“Așa cum nu există o pilulă magică care să prevină declinul cognitiv, nu există niciun aliment minune care să mențină creierul în formă maximă, pe masură ce îmbătrânim.

Nutriționiștii atrag atenția că cea mai bună strategie este aceea de a urma un regim alimentar sănătos, bazat pe fructe, legume și cereale integrale. Încercați să obțineți cât mai multe proteine din surse vegetale, din pește și grăsimi sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline sau de canola, feriți-vă pe cât posibil de grăsimile saturate.


În această schemă generală, anumite alimente sunt deosebit de bogate în componente sănătoase, cum ar fi acizii grași omega-3, complexul de vitamine B și antioxidanți, care sunt cunoscute pentru contribuția lor în sănătatea creierului. Prin încorporarea multora dintre acestea într-o dietă sănătoasa în mod regulat, se poate îmbunătăți starea de sănătate a creierului, lucru care s-ar putea traduce într-o mai bună manifestare a funcției mentale. Cercetările de ultimă oră arată faptul că cele mai bune alimente pentru creier sunt aceleași care ajută la sănătatea inimii și a vaselor de sânge.

Dintre legumele cu frunze verzi sunt foarte bune varza, spanacul și brocolli, bogate în vitamina K, luteină, acid folic și beta-caroten. Cercetările în materie sugerează faptul că aceste legume ajută la un declin cognitiv lent. Peștele gras abundă de acizi grași omega-3, grăsimi nesaturate sănătoase, care sunt legate de scăderea nivelurilor sangvine de beta-amiloid, care dau naștere unor formațiuni dăunatoare pentru creierul persoanelor bolnave de Alzheimer. Mâncați pește de cel puțin de două ori pe săptămână, dar alegeți speciile care sunt sărace în mercur, cum ar fi somon, cod și ton. Dacă nu vă place peștele, puteți să luați omega-3 din semințe de în, avocado sau nuci. Flavonoidele, pigmenții naturali care dau acea nuanță strălucitoare fructelor de pădure, ajută la îmbunătățirea memoriei. Cofeina din ceașca de cafea sau ceai de dimineață ofera mai mult decat un impuls de concentrare pe termen scurt.


Cercetări în materie au relevat faptul că persoanele consumatoare de cofeină fac mai bine față unor teste ale funcțiilor mentale. Alte studii au arătat faptul că aceasta substanță ajută la o fixare mai bună a amintirilor. În final, mai aflați că nucile sunt excelente surse de proteine și grăsimi sănătoase, folositoare pentru îmbunătățirea memoriei.”[1]

SURSE

  1. https://www.realitatea.net/alimentele-care-ne-ajuta-sa-pastram-creierul-in-forma-maxima_2079918.html
  2. Foto: realitatea.net
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Sănătate Spirituală

Sănătate Spirituală - Spiritualitate, Medicina Alternativă, Ezoterism și Psihologie. Contact: office@sanatatespirituala.ro