4 motive pentru a consuma prune

by “Usor de gasit si necostisitoare, prunele sunt pline de arome si nutrienti, sustin nutritionistii. Iata cateva motive pentru a consuma prune: 1. Sursa buna de energieContinutul ridicat in zahar al prunelor face din ele o sursa buna de energie, dar, pentru ca acestea au indice glicemic scazut, nu provoaca o crestere rapida a […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

“Usor de gasit si necostisitoare, prunele sunt pline de arome si nutrienti, sustin nutritionistii. Iata cateva motive pentru a consuma prune:

1. Sursa buna de energie
Continutul ridicat in zahar al prunelor face din ele o sursa buna de energie, dar, pentru ca acestea au indice glicemic scazut, nu provoaca o crestere rapida a nivelului zaharului din sange. Acest lucru este posibil pentru ca sunt bogate in fibre naturale, fructoza si o substanta similara cu zaharul numita sorbitol.


2. Scad colesterolul rau
Fibrele au rol in sanatatea intestinelor si in digestie si ajuta la mentinerea echilibrului intre colesterolul „bun” si cel „rau”.

3. Sunt bogate in antioxidanti si previn cancerul
La fel ca majoritatea fructelor violete si rosii, prunele sunt bogate in antioxidanti, buni pentru inima si cu rol anticancerigen. Oamenii de stiinta au descoperit ca substantele chimice obtinute natural – fenolii – au rol in sistarea multiplicarii anumitor celule de cancer mamar.


Alte studii au aratat ca extractul din pruna are acelasi efect asupra celulelor de cancer de ficat. De asemenea, la teste de laborator in care cobaii au primit suc natural de prune, s-a constatat ca acidul fenolic le-a imbunatatit memoria.

Cele mai remarcabile beneficii le avem de la prunele uscate. Acestea contin cantitati importante de potasiu, mineral benefic pentru sistemul cardiovascular.

4. Previn osteoporoza
Prunele uscate sunt bune si la prevenirea osteoporozei. Cercetatori din Oklahoma au descoperit ca femeile aflate la post menopauza care au consumat 100g de prune uscate pe zi aveau in sange niveluri mai mari de substante chimice cu rol in formarea oaselor. De asemenea, sunt o sursa buna de calciu.

In ciuda tuturor beneficiilor lor, cu siguranta nu trebuie sa exagerezi cu prunele si mai ales cu cele uscate! La fel ca in cazul majoritatii fructelor si legumelor, este bine sa mananci doua portii pe zi (de cate aproximativ 80g), mai ales cand sunt in plin sezon.”[1]

SURSE

  1. https://sanatate.bzi.ro/4-motive-pentru-a-consuma-prune-7365
  2. Foto: sanatate.bzi.ro
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Sănătate Spirituală

Sănătate Spirituală - Spiritualitate, Medicina Alternativă, Ezoterism și Psihologie. Contact: office@sanatatespirituala.ro